Subject: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee projekteerimistingimustest
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: "Kaie Kruusmaa" <[email-masked]>, "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Cc: "Saku VV kantselei" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Oct 2024 18:34:58 +0300

Tere

Teavitame teid asjaolust, et Saku Vallavalitsus on leidnud läbi riigihanke
276800 endale ViaVelo Inseneribüroo OÜ näol partneri, kes hakkab
projekteerima Lokuti-Tõdva vahelist jalgratta- ja jalgteed.

2024. aasta 2. aprillil on Lokuti-Tõdva jalgratta- ja  jalgtee projekti
koostamiseks välja antud ka projekteerimistingimused, mille koostamisel on
arvestatud Transpordiameti 12.03.2024 nr 7.1-2/24/3509-2 poolseid nõudeid
„Riigitee nr 15 Tallinn-Rapla-Türi tee kaitsevööndis jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimuste eelnõu kooskõlastamine märkustega“. Lisan
eelnimetatud projekteerimistingimused koos Transpordiameti poolsete
märkustega käesoleva kirja manusesse.

Selleks, et Saku Vallavalitsus saaks nüüd paika Lokuti-Tõdva vahelise
jalgratta- ja jalgtee trassikoridori asukoha, palume teil täpsustada enda
12.03.2024 nr 7.1-2/24/3509-2 kooskõlastuse märkusi.

Täpsemalt, ootame teilt ametlikku vastust, mille järgi saame vajaliku
kinnituse, kas peame järgima jalgtee projekteerimisel teie märkuste
punktis 12 väljatoodut „arvestada tuleb eskiisprojekti järgse riigitee
perspektiivse laiusega/sõidutee serva perspektiivse asukohaga (2+2
ristlõike kogulaius 22,6m) ning kiiruspiiranguga 110 km/h. Eesmärk on
tulevikus riigitee (eskiis)lahenduse elluviimisel JJT-d mitte ümber
ehitada“ või mitte.

Selle märkuse järgi peaks Lokuti-Tõdva vaheline jalgratta- ja jalgtee
olema projekteeritud olemasolevast riigiteest lääne poole ja riigitee
servast vähemalt 12,0 m kaugusele. Palume teil täpsustada lahendust, et
kas peame arvestama eskiisprojekti järgse perspektiivse laiusega/sõidutee
serva perspektiivse asukohaga või on kaalutulusotsusel võimalik jalgratta-
ja jalgtee projekteerida Lokuti-Tõdva vahelisel lõigul ka riigiteest ida
poole? Antud juhul läheks see teie poolt varasemalt kehtestatud nõudega
vastuollu.

Sealhulgas palume täpsustada, et kui võime siiski jalgratta- ja jalgtee
projekteerida olemasolevast riigiteest ida poole, siis millisele kaugusele
on lubatud jalgratta- ja jalgtee riigitee sõidutee servast projekteerida
ning mis on selle tee saatus, kui realiseerub perspektiivne 2+2
ristlõikega sõidutee? Kellele langeb sellisel juhul rahaline kohustus
antud jalgtee ümber ehitada?

Ootame teilt ametlikku vastust võimalusel hiljemalt 11.10.2024, et
saaksime jalgratta- ja jalgtee projekteerimisega operatiivselt edasi
minna.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus

 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

 <http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.